lördag 5 december 2009

Träning i skogen

I dag var jag ute med hundarna i skogen. Själv satt jag på Ljufur och red. Hade först tänkt rida ner till Indalsälven men jag vek upp i skogen och red i råterräng istället. Det blev bra träning för både häst och hundar. Griima smet iväg på egna äventyr och var mest utom synhåll. Men jag såg henne allt emellanåt. Stina höll sig dock i närheten hela tiden.Det var tät vegetation på några ställen så jag fick kliva av och leda Ljufur. Då var bägge vovvarna snabbt på plats och spanade runt så att inget oförutsett skulle dyka upp och störa husse. Det var precis runt nollan och lite gråväder men det var skönt att komma ut en sväng i naturen. Hundarna mådde som kungar då vi kom hem igen. Lite fika innan vi gick ut en sväng till och kollade av i hagarna samt fodrade. Plockade isär avhärdaren och satte ihop den igen. Hittade lite rostflagor som störde automatiken. Hoppas att den fungerar nu så att vi slipper kalket i vattnet ett tag framöver.
På eftermiddagen hjälptes jag och Ulla åt att fixa middag. Vi gjorde köttbullar på 1,7 kilo färs. Det blev några pannbiffar till middagen men annars är köttbullarna till julbordet klara. Jag rullade och Ulla stekte. Teamwork, jomenvisst. Senare på kvällen kom Helen och Jerry på visit. Robinsonkollande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar