lördag 5 september 2009

Valpköparträff

Idag har vi haft valpköparträff på Halåsen. Vi hade kanontur med vädret. Molnigt med lite solglimtar, uppehåll och lite blåst. Bättre väder hade vi inte kunnat få.
Det var 5 av 7 valpar (unghundar)och Stina som for runt som jehun på gården. Jag tror nog att både hundar, hussar och mattar hade riktigt roligt då vi stod ute och pratade medans den svart/vita skaran rusade omkring.
Ulla hade gjort iordning en enklare tipspromenad som vi gick för att hundarna skulle få röra av sig lite innan vi fikade.

Fikan var en Skolgården special med kaffe och isländskt kryddbröd. Passade perfekt efter utevistelsen. Självklart passades det på att även titta lite på unghästar och föl innan vi gick in och fikade.

Då vi nästan fikat färdigt kom Frida från Åre hundrehab och hade en föreläsning om stretching på hundar och nyttan med den. Länk till deras hemsida finns under mina länkar. Hon var kanonbra och jag tror nog att "valparnas" ägare fick lite bra tips och ideer med sig. Själv fick jag en hel del matnyttigt med mig som jag inte hade koll på sedan tidigare. Tack Frida för ett bra upplägg och trevligt genomförande.

Efter föreläsningen som avslutades med en bra frågestund och allmänt hundprat gick vi ut och Stina visade hur duktig är på agility. Jag visade även med hjälp av Stina hur vi tränat in hindren. Sedan fick de andra pröva på lite. De var jätteduktiga och inte speciellt brydda över vad de förväntades göra.

Här är hela gänget samlat. De som saknas är Solo och Skade(Pila). De kunde tyvärr inte komma. Som tur är så har jag träffad dom för ett tag sedan. Några har jag inte sett sedan de lämnade oss förra året. Jag måste säga att jag är stolt över vad det blivit av Stinas valpar tack vare deras hussar och mattar. Alla är de välskötta, trevliga och sociala. Ni har gjort ett jätte bra jobb med era hundar. Det var inte utan att det kändes lite tomt då de åkt. Plötsligt var det "bara" 2 hundar kvar på gården. Stort tack till er alla att ni tog er tid och kom. Det var jätteroligt att träffa alla hussar, mattar och hundar.
Ulla kommer garanterat att lägga in mer bilder och skriva på sin blogg om detta event.

1 kommentar:

  1. Vad trevlig ni verkar ha haft!
    Hälsningar Yvonne och "pappa" Tusse

    SvaraRadera