söndag 30 augusti 2009

Nu är det förkylt.

I går var en härlig dag. Tävling naturligtvis. Jag och Stina var i Aspås och tävlade en inofficiell tävling som Krokom/Föllinge brukshundklubb anordnade. Ulla och Griima var med som hejarklack.
Bra väder, bortsett från en kortvarig regnskur. Trevliga hundar och människor på ett bra arrangemang. Stina är i högform. Så snabb som hon var i loppen har jag inte varit med om på tävlingar tidigare. Snabb och hindersäker, en lysande kombination. Ulla filmade och resultatet kan ni se här under. Hon är duktig min fru Ulla.

På kvällen kom Jerry och hjälpte mig lyfta upp bärstockarna i ligghallen. blev mycket bra. Helen kom lite senar och hade mat med sig. Jag hade bjudit hem dem på middag men gästerna ville stå för maten. "Himla bra catering". All heder till dig Helen, det var jättegott.

I natt var en jobbig natt. Hostade och svettades om vartannat. Var ute och tog hästarna samtidigt som jag rastade hundarna. Åt frukost och slocknade sedan i soffan. Försökte jobba lite med ligghallen men det gick inte alls bra. Ont i lungorna och matt i armar och ben. Satte mig vid datorn istället. Det är den fysiska ansträngning jag klarar av i dag. Ska dock försöka ta mig ut och gå en sväng i skogen med hundarna. Är det så här i morgon bitti blir det inget jobb.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar