torsdag 3 september 2009

Jobbar igen & hunden stinker...

Åter på jobbet. Inte helt kurant ännu men det gick bra att fixa undan en del pappersarbete. Roligare kunde jag ju ha men allt skall ju göras.

Svängde förbi Dille foder & maskin för att hämta sponsorpriser till tävlingen den 12-13/9. Ringde också till Mikael på Lundhags, de sponsrar också med priser.

På hemvägen var jag förbi Gaupa och köpte en "vargtass" till Jerry som fyller 40 idag. GRATTIS! Den var från Ulla, Solveig och mig. Jag och Ulla var förbi en sväng och lämnade paketet. Fick kaffe och tårta som färdkost innan vi for.

Ulla for till step in och tränade medan jag for hem. Fixade hästar och en massa annat innan jag tog hand om en illaluktande liten dam. Stina hade nämligen rullat sig i något hon tyckte luktade gott då hon var ute med Solveig då hon red ut. Griima följde också med men vände hem efter bara några minuter. Hon saknade väl Ulla. Och när Griima kom hem passade hon på att kräkas på köksmattan.

Stina luktade inte mumma då hon kom hem. Ulla tvättade av henne det värsta och jag tog resten på kvällen. Ska Stina sova där hon brukar kan hon inte lukta som ett insläpat kadaver......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar