söndag 6 september 2009

Solen skiner och det är söndag

Idag har det varit en aktiv dag. Åtminstone efter det att en utdragen frukost avnjutits. Ut i ligghallen och borra i bärstockarna så att en rejäl järnten kunde slås ner genom bärstock till stödstock. Har fått låna en handborr från Jerry som jag borrade med. Den har ett fint namn men det kommer jag inte på vad det var. Borren används i alla fall då man timrar så det passade ju bra.
Det tog lite tid men blev ritigt bra. Nu är det bara en bärstock kvar att lyfta upp och fästa.

Var ute och cykelmotionerade Stina och Griima. Pumpade däcken på Jessicas cykel och tjuvlånade den då vi for ut. Vi tog backen ner och svängde av mot Indalsälven. Följde den vägen ca 2 km innan vi vände. Griima hade bråttom, bråttom på ditvägen. Stina som varit med förr travade på bra och vägvinnande. Griima hade fattat när vi vände hemåt och håll då ett bra tempo med bara enstaka utflykter. Då de varvat ner så stretchade jag båda två. Stina en ordentlig med de kompletteringar jag fick mig till livs igår. Griima fick en lättare variant där jag mer lärde in rörelserna och tillvägagångssättet än stretchade. Dock stretchade jag hennes vänstra bakhas ordentligt, den hon skadat sedan tidigare.

Spagetti och köttfärssås stod på middagsmenyn. Det blev ett rejält storkok på köttfärssås. Vill vi kan Ulla och jag äta köttfärssås hela veckan och en bit in på nästa. Så nu är det bara att mata frysen och göra matlådor.
Nu har jag börjat fokusera på klubbens tävling den 12-13 september, "Storsjöhoppet" både vad gäller eget tävlande med Stina som genomförande av tävlingen som funktionär. Ska bli spännande att tävla i klass 3 hopp och klass 2 i agility. Det viktigaste för oss som ekipage är att ha skitroligt och en rejäl fart på banan. Placering är det minst viktiga.
Hoppas nu bara att vi har vädrets makter med oss. Uppehållsväder, hoppas, hoppas.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar