onsdag 3 februari 2010

Murphy och jag är inga kompisar, vi kommer aldrig att bli det heller

Den där killen "Murphy" och jag kommer aldrig att bli vänner. Han lägger krokben för mig hela tiden. I dag var jag och hämtade en ny fläkt till pannan. Fungerade den - nej - självklart inte. I morgon blir det samtal till reparatör. Måste vara ett elfel någonstans. Som tur är så har kvicksilvret stigit lite så det ligger över 10 minus. I natt kanske jag slipper sova i tröja, långkalsonger och raggsockar?
Trots "ständiga" motgångar så har det varit en bra dag. Ulla fixade hästarna medans jag for omkring med Dennis baklastare och röjde snö. Tidigare i dag kom timmerbilen med ca 11 kubik med prima björkved. Ulla styrde upp det så att veden hamnade på rätt ställe. En bit från källaren. För att kunna komma in i källaren behöver den bara passera sågbock och huggkubbe, Så från nu och framåt har jag inga sysselsättningsproblem.
Griima kommer att få jobba på Dille i morgon kväll. Torsdag = träningskväll. Just nu ligger både Griima och Stina och småsnarkar i soffan på varsin sida om mig. Kan jag ha det bättre?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar