söndag 31 januari 2010

Fullmåne och allt går på arslet.

Fortfarande kallt som på Sibiriska taigan. Ute lyser fullmånen med silvrigt sken över en vitskrudad omgivning. Kallt och stjärnklart. Det kreativa idag var att det blev plogat ganska rejält med hjälp av grannens baklastare.
När jag vaknade i morse hade pannan lagt av med sin värmande verksamhet. Både fläkten och termospiralen hade lagt av. Så i morgon blir det till att jaga rätt på en reparatör som kan fixa det "pronto". Som om inte det var nog så har vattnet till hästarna på lösdriften frusit. Eller rättare sagt så har vattenledningen frusit sönder. Bära dunkar tills det blir mildare väder.
Jag har i allafall två fantastiska hundar. Både Stina och Griima gör att det blir lite lättare. Tråkigt bara att det är så himla kallt. Svårt att komma ut med dom på konditionsträning när det är så här kallt. Kylan tar både på mig och hundarna.
I morgon ska jag ta ut vinsten som jag vann på "Storsjöhoppet". Presentkort på massge hos Åre hundrehab. De har börjat ha mottagning på Hundsalongen i Lillänge en gång i månaden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar