torsdag 22 oktober 2009

Snart helg igen...

I morgon är det fredag, vilket innebär att det snart är helg igen. Den här veckan har verkligen gått fort. När jag for hem från jobbet igår så såg det ut, som fotot visar, nedanför backen hemmavid. Värmen går ur älven så dimman driver in och fryser till som frost på träden. Riktigt stämningsfullt men det ser kallare ut än vad det är.

Har sågat upp brädor till ved. Det blev fyra skottkärror som kördes in i pannrummet. I helgen tänkte jag jobba med hundarna. Långa promenader, kanske blir det cykelträning till "timmerkojan" om det är väder.Då tar jag med mig lite fika till både mig och hundarna. Det är en plats där jag verkligen finner lugnet och får energi. Det är inte alla förunnat att få tillfälle att bara vara ibland.
Griima ska tränas mer i slalom och både hon och Stina ska få jobba med skallarna ordentligt. Har varit lite slarvig senaste veckan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar