tisdag 20 oktober 2009

Tisdagkväll och höstmörker.

I går plockades agilitybanan in under tak. För en gång skull innan snön kom. I morse var jag med Stina på djursjukhuset och vaccinerade henne. Använde presentkortet vi vann på "Storsjöhoppet". Nu är Stina och Griima i fas med vaccinationerna vilket underlättar längre fram. På lunchen tog vi en rejäl promenad. Bland annat gick vi på stan ett tag vilket uppskattades av Stina. Hon gick och trippade så stolt vid min sida och liksom talade om för alla att här kommer jag och "min" husse. Hundarna som vi mötte tittade hon lite nedlåtande på som om de inte riktigt räknades.
Det har varit riktigt fint höstväder här i jämtland i dag. Kyligt men soligt och fint.
Efter jobbet drog jag igång motorsågen och kapade upp brädor och reglar till ved som jag sedan bar in i pannrummet. Resterna av ligghallens väggar får tjäna som uppvärmning av huset.
Nu ser jag fram emot att börja träna på Dille. Torsdagskvällarna kommer att vara efterlängtade. I och med att jag kommit med i två grupper, en grupp med Stina och en grupp med Griima, så har jag träning nästan varje torsdag fram till April. Yes! Vansinnigt kul. På torsdag den 29/10 startar träningen med att hinderparken flyttas till Dille.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar