söndag 18 oktober 2009

Nu är helgen slut.

Söndag kväll och helgen är i stort sett slut. Det har varit en aktiv helg. Hela dagen igår drog jag el till ligghallen. Idag kopplades den in. Eureka! Det varde ljus. Både nattlampa och strålkastare.
Började ta ner muren som skall bort. Fick så här långt bara bort den övre delen trots att jag använde en baklastare för att försöke välta den eller trycka sönder den. Får ta resten bit för bit genom att bila sönder den. De kunde bygga förr.
I dag var veterinär Ulf här och vaccinerade samt kollade på lite hästar. Han fick även vaccinera Griima. Så nu har hon full vaccinationspott. Bara underhållsvaccinationer att hålla reda på. Ska beställa tid för Stina på Djursjukhuset för vaccination. Vi vann ju en vaccination på Storsjöhoppet. Blir enklare att hålla reda på vaccinationerna då båda skall ha samtidigt.

Tog en paus i rivandet av muren för att träna hundarna. Ja, träna och träna. Det var mer att de skulle få jobba lite med skallen. Lite uppletande var väldigt uppskattat av både Griima och Stina. De är riktigt duktiga.

I morgon kväll ska jag plocka in min agilitybana, vinter på väg. Fram till i april/maj blir det träning i Dilles ridhus. Jag är med i två träningsgrupper. Tävlingsgruppen med Stina och gruppen med vana förare med nya hundar med Griima. Så de flesta torsdagskvällar kommer det att tränas på under vintern. Vansinnigt kul.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar