söndag 25 oktober 2009

Och nu har helgen redan tagit slut

Det var rackarns vad det gick fort för den här helgen att passera. Redan söndagskväll! Tittar jag tillbaka lite så har det ändå hänt en hel del den här helgen.
Vad gäller ligghallen så her det hänt en hel del. Mittstolpen är uppsatt. Den sitter i mitten vid den tänkta delningen av ligghallen. Staket på ena sidan är klart, bara eltråden kvar. Hållaren till vattenkaret av märket isobac står på loftet och är snart klart. För att inte hästarna ska stå på varsin sida och bråka så ska jag bygga en heltäckande avdelare där. Den blir också en del av delningen av ligghallen. Ulla kom på den lysande iden att sätta gångjärn på den. Så det blir en specialdesignad dörr med lite udda form. Kanon.

Ikväll kände jag mig lite som Ceasar Milan. Satt med datorn och hade tre hundar nära mig i soffan. Stina, Griima och Humlan. Den sista hämtade jag hem i går förmiddag. Solveig ringde och hade fått biverkningar av vaccineringen mot svininfluensan. Hon hade problem med andningen och skulle läggas in på sjukhuset för observation. Idag, söndag var hon bättre men skulle ligga kvar en dag till.
Humlan går det dock ingen nöd på. Hon tar för sig av mysstunder precis som de andra två. Precis som alla hundar så älskar hon att ligga i soffan, gärna med närkontakt.
Under en paus i byggandet passade jag på att klippa klorna på ett dussin tassar. Tog inte mer än 5 minuter. Bra teknik men framför allt duktiga hundar.

Ja, just det. I fredagskväll kom det en lastbil med 14 rundbalar. De är nu upplagda på "min" agilitybana. Tur att den är inplockad. Dock är det lite svårt att köra ett 14 balars slalom. Tur att vinterträningen på Dille börjar på torsdag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar