torsdag 10 september 2009

Torsdag-full fart mot helgen och Storsjöhoppet.

I morgon är jag ledig från jobbet för att förbereda och bygga inför helgens tävlingar på brukshundklubben. Ska bli roligt att få bygga upp och även tävla. En hel helg med ren energiladdning. Ulla åker till Sundsvall och är speaker på Krafturs tävling. Där laddar hon upp med energi.

I veckan har jag varit ute och cykelmotionerat bägge hundarna vid två tillfällen. Stina höll sig på vägen och drog inte ut på egna äventyr. Äventyr som den invigde nu vet brukar sluta i vasken i källaren med schamponeringar som biverkning. Alltså inget rullande i väldoftande högar den här veckan. (så här långt i alla fall)!
Vi är verkligen laddade, både Stina och jag inför helgens tävlingar. 3 starter per dag, 2 individuella och en lagstart. "Tre med skägg och en med fjun" visar upp sig igen, till allas vår glädje. Snacka om att det ska bli roligt med full rulle...

Nu ska jag bara avsluta dagens arbete så att jag med gott samvete kan fokusera helt på helgen. Det finns ju lite hästar att ta hand om också då Ulla är borta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar