mÄndag 23 december 2019

Full fart mot JUL🐕

Huvvaligen!

Tiden gĂ„r fort. Det kĂ€nns som om det bara var nĂ„gra veckor sedan som man kom tillbaka efter semestern. Även om hösten varit mörk sĂ„ har tiden verkligen gĂ„tt med ljusets hastighet och det har hĂ€nt en hel del sedan jag satt och plitade pĂ„ bloggen. SĂ„ det Ă€r vĂ€l inte mer Ă€n rĂ€tt att jag uppdaterar den en smula.
Bakandet av lussebullar Àr klart sedan ett bra tag. I Är blev det en "enkel dubbel sats"
jĂ€mfört med i fjol dĂ„ det blev en "dubbel dubbel sats". Om ni nu hĂ€ngde med😆

Besök frÄn Linköping

Valpköparna frÄn Linköping har varit pÄ besök. Den hÀr gÄngen fungerade den Bolltorpska flocken bra med Nala. NÀr de insÄg att hon och lillmatte Irma skulle sova över sÄ slÀppte de in henne i gemenskapen Àven fast de delvis var lite extra observanta.
Dagen efter sĂ„ Ă„kte vi till Kungsör dĂ€r jag skulle tĂ€vla agility med Wynja. Ulla var kvar med resten av flocken hemma medan linköpingsbesöket följde med. Det var perfekt för dĂ„ hade jag filmare med mig sĂ„ jag inte behövde fundera. 

Det var inte de snabbaste tiderna men vi tog oss runt. Placeringarna gick överlag till de lite lÄngsammare och hindersÀkra hundarna. De hypersnabba hundarna blev överlag diskade dÄ förarna inte hann med i vissa delar av banan. Viktigaste av allt var att vi hade kul jag och Wynja.

Stora Stockholm

Till hundarnas stora glÀdje blev det en hotellnatt i Stockholm. Ja det viktigaste var vÀl hotellnatten och inte var den Àr. Hundarna trivs verkligen pÄ hotell. Förmodligen för att vi alla ligger i sÀngen och njuter av livet utan att göra nÄgot. Att bara vara kan ju vara tillrÀcklig livskvalité. De gick före i korridoren och fullkomligt kastade sig in pÄ hotellrummet. En snabb rundkoll innan alla fyra kastade sig upp i sÀngarna och bara började njuta.

Syftet var ju inte att enbart bo pÄ hotell utan det var ju utstÀllningen som var prioriterad och hotellnatten blev ju bara ett bonus. Vi stÀllde Ambie och Lilo.
Det gick riktigt bra för bÄda. Ambie fick excellent och blev 3 bÀsta tik i öppen klass med riktigt fin kritik. Lilo fick excellent med CK och gick vidare i tik konkurrensen dÀr hon blev 4 bÀsta tik med fin kritik.
Lilo Àr fantastisk att stÀlla. Hon stÀller upp sig sjÀlv utan att jag behöver hÄlla pÄ
och peta pÄ henne eller flytta benen. Dagen till Àra var hon Àven vÀldigt med dÄ vi
sprang runt i ringen



 Det var en tysk domare men det Ă€r inte dĂ€rför jag tackar sĂ„ stort pĂ„ bilden. Jag var helt enkelt sĂ„ himla nöjd och stolt över Lilo. Hon var följsam och hade koll pĂ„ mig som hon inte haft tidigare. Kokt kyckling fungerade bra för att fĂ„ henne fokuserad pĂ„ rĂ€tt sĂ€tt😆
Hennes sĂ€tt att vara nĂ€rvarande pĂ„ gjorde att jag gĂ€rna stĂ€ller ut henne igen. Är inte sĂ€rskilt roligt att springa runt med en hund som bara "lullar" pĂ„ utan att visa nĂ„got.
HĂ€r visade hon verkligen att hon var med och det var vansinnigt kul att springa runt med det lilla livet💖

DecemberspÄrning

Det Àr inte annat Àn att det kÀnns lite avigt att gÄ ut och spÄra tvÄ dagar innan julafton. Men det var precis vad jag gjorde. NÀr man bor dÀr man bor sÄ kan det vara helt möjligt och det kÀnns helt ok.

La ut 3 spÄr, ett för respektive kooiker. Ambie fick ett spÄr med 4 vinklar och 2 bloduppehÄll, varav den ena vid en vinkel. Hon jobbade ut spÄret bra. Lite tveksam i början men nÀr hon fattat vad vi skulle göra gick det galant.

Lilos spÄr var i lite tuffare terrÀng med diverse vinklar. Hon fick Àven ett kort ÄtergÄngsspÄr som hon efter viss möda löste. Huvuddelen av hennes spÄr gick över blötmark. Ligger vÀldigt mycket vatten kvar i vissa av hagarna efter det myckna regnandet. Men det löste hon bra efter nÄgra smÄ tveksamheter.

Wynja fick ett betydligt tuffare spĂ„r. 2 Ă„tergĂ„ngsvinklar samt en nĂ€ra passage av ett rĂ„djurskadaver. ÅtergĂ„ngsvinklarna tog hon bra. Den andra lite tveksam dĂ„ det varit vilt och bökat precis vid vinkeln. Kadavret passerade hon och visade bara mĂ„ttligt intresse för det. Efter att ha sagt "visa vĂ„rat spĂ„r" slĂ€ppte hon kadavret utan att blinka och tog spĂ„rslutet galant.

Alla tre gick stolta hem bĂ€randes pĂ„ klöven. Även husse kĂ€nde lycka av tjejernas prestationer. Kanske blir det mer spĂ„r under julhelgen om snön uteblir. Kanske till och med en cykeltur med de röd/vita.

God Jul & Gott Nytt År

Jag vill tacka alla som lÀser/följer min blogg. Jag tycker det Àr roligt att ni Àr intresserade av det jag delar med mig av.
Vill med en bild som min fru jobbat fram önskar er alla en GOD JUL och ett GOTT NYTT ÅR.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar