onsdag 17 juli 2013

Vinst till EM och en kreativ helg.


I fredags fick jag ett brev från aftonbladet. Jag misstänkte direkt vad det kunde vara. Ulla fick mig att vara med på en tävling om EM-biljetter i början av veckan. Döm om min förvåning då det visade sig att jag vunnit två biljetter till matchen i lördags, Sverige-Finland.
Lite lömskt frågade jag Ulla och Monica vad de skulle göra på lördagskvällen? -Titta på fotboll! svarade de unisont. -På tv:n eller i Göteborg? blev då min följdfråga samtidigt som jag visade av biljetterna. Två skrik blev svaret. Inom en timma så hade de fixat med boende hos Mia i Götet och planerade hur den blå/gula utstyrseln skulle se ut. Så på lördagsmorgonen for de mot Göteborg för att agera supportrar, och vilka supportrar sen. Resultatet talar för sig själv, 5-0 till de blå/gula och det hade varit fullsatt och rejält drag på läktaren. Kanske den roligaste EM-matchen att se live. Åtminstone så här långt. Det viktigaste var att Ulla med kamrat hade haft en superhelg då de kom hem på måndagen.

Jag och resten av flocken var hemma och njöt av det fina vädret. Vi busade och var kreativa. Wynja och Linus söker upp varandra för att få en liten vansinnigt kul busstund tillsammans. Numera är det lite mer kontollerat och mjukt än de vilda lekstunder de hade för bara en vecka sedan. De lär sig varandra de små sötisarna.      Ibland vill dock Linus göra det som bara katter men inte hundar kan, klättra i träd. Wynja sitter då nedanför och kollar på vad sjutton han är där uppe för. Och Linus verkar sitta där uppe och undra varför inte Wynja klättrade med honom upp i trädet? Där uppe finns det ju så himla mycket skoj att göra...



Altanbygget går framåt. Sidorna har kommit på plats och luckan för att komma in under altanen är på plats. Saknar bara ett handtag för att enkelt kunna öppnas. Ulla målar staketspjälor för brinnande livet. Så den delen av bygget går framåt. Trappen får vänta ett tag och den brådskar ju inte. Det viktigaste är ju trots allt att trädäcket är på plats så att platsen kan nyttjas och det gör den.

En tornseglare hade nödlandat efter en kollision med vår fladdrande flagga. Den såg inte ut att vara så illa däran utan bara lite tilltufsad. Det var en fantastisk upplevelse att få ta upp det lilla livet och kolla så att vingarna inte var skadade. De var helt ok som jag såg det och den var helt lugn då jag höll den  i handen och dess små klor försökte klamra sig fast i min tumme. Jag la tornseglaren på altanens högsta punkt för att den skulle få möjlighet till att få luft under vingarna vid en eventuell avfärd. Tyvärr var skadan större än jag först trott. Då jag kollade den efter en halvtimma så hade den dött.

Bolltorpsbanan är som i nyskick. Nu tränas det för uppvisningarna på Fäviken game fair. Både uppvisningslopp som inkallning genom slalom och ett "staket" med 6 st hopphinder. Ja, tränas och tränas!? Jag och hundarna kollar av om vi kommer ihåg och sen kollar vi på lite nya varianter. Så här långt känns det riktigt bra och både Stina och Griima är vid god hälsa och pigga på att jobba och ha vansinnigt kul i dagarna tre. För er jakt/skytte/hund och friluftsintresserade så rekommenderar jag ett besök på årets Fäviken mässa då det är 20års jubileum.
En nybadad Wynja efter morgondoppet vid Dimbobaden. Var en mysig morgon med tre badvilliga hundar. Åtminstone två eftersom Wynja mest hela tiden höll sig i strandkanten.
I morgon tar jag badkläder med mig då det var riktigt skönt i  vattnet, simmar husse ut en bit så kanske hon provar på lite hundsim?
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar