torsdag 19 november 2009

"Slagen" liten Griima

Ikväll var det träning på Dille för gruppen med nya hundar. Griima och jag var självklart med. Det gick generellt sett riktigt bra. Vi var inte så många och övningarna hade bra flyt så det blev mycket träning. Tur att vi bara håller på i två timmar för efter en och en halv så var det slut på Griima. Hon hade verkligen bjudit till men sen orkade hon inte med mer. Hon är jätteduktig både på själva hinderträningen och det sociala spelet som är runt. Ta i trä men jag använder inte koppel på henne alls under träningarna(bara när vi kör träning på balansbommen, och då bara de två första passagerna).
När vi kom hem så tog jag ut Stina, som varit själv hemma. Fodrade hästarna och hundarna rasade runt ute. Tur att vi har en stor tvättho i källaren för båda fick passera den och en handduk innan de fick springa upp. Griima gick direkt till korgen och vek ner sig. Visst ser hon nöjd ut?
I helgen får jag se hur det är med Stina. Det verkar som om hon har en sträckning i ljumsken. Hon haltar inte men ömmar vid tryck så jag får se hur det blir med träningen för henne nästa vecka. Nu får hon vila sig i form och ta det lite lugnt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar