lördag 21 november 2009

Nu är vovvarna nöjda

Lördagskväll. Det har varit en lång dag. Har hållit på med att gräva och lägga ner vattenslang samt markisolera då samfällighetsföreningen håller på att dra om vattnet. Lite sent påtänkta att göra det nu tycker jag men de andra tänker nog inte i samma banor eftersom vi gör det nu.Så den ljusa delen av dagen gick åt till detta så hundarna fick träna i mörker. Ja det var inte kolsvart eftersom jag tände om en strålkastare och riktade den utåt. Uppletande av föremål i mörker blev en ny erfarenhet för både mig och vovvsingarna. Detta till trots så löste både Stina & Griima uppgiften på ett alldeles utmärkt sätt.
Till Stina hade jag lagt ut tre kampleksaker som jag skickade ut henne att leta upp och apportera en efter en. Griima fick nöja sig med en än så länge. Utmaningen kommer att ökas över tiden.
När vi kommit in så fick mina två tjejer lite omvårdnad. Tassarna spolades, klorna klipptes och pälsarna ryktades. Nu ligger de nöjda och tillfreds och bara njuter.
Satt och tittade lite bland mina foton i datorn. På den första bilden hoppar Stina över ett av sponsorhindren inför "Storsjöhoppet". Hon ser ju smått tokig ut när hon ser ut att försöka få tungan rätt i mun. På den andra bilden sitter Humlan (Solveigs hund) och Stina. De nonchalerar helt mig som fotar utan kollar läget på annat håll. Men visst är bilden fin.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar