måndag 17 augusti 2009

Träna hundar ger livsenergi & glädje..

Efter en arbetssam dag på jobbet var det skönt att få komma hem och mocka de få boxar som används just nu. Det arbetet gav mig tid att varva ner jobbet och börja fokusera på mer positiva saker. Till exempel hundarna och deras träning.

Pratade med Ulla som är nere i Strömsholm med Jessica. De har det bra och Veiga verkar ha blivit bättre. Hon verkar se upp ordentligt till Demantur då de går i samma hage där nere.
For iväg till klubben för att träna båda hundarna och träffa lite likasinnade människor. Stina gick som ett urverk och jag drev på henne bra. Desto mer jag peppade henne desto roligare verkade hon tycka träningen var. Körde i huvudsak bana med henne men även ett par luriga hinderkombinationer.

Med Griima blev det mest hopphinder med svängar samt hinderlöpor. Hon följer jättebra och är riktigt styrbar så här långt. Tunnlar blev det per automatik då hon älskar platta tunneln och gärna tar den så fort hon får tillfälle.

När jag for från klubben var jag full av glädje och energi. Att träna med dessa två härliga hundar ger verkligen en rejäl boost. Agility är ta mig fasen det roligaste och mest givande jag någonsin gjort med hundar.
Hundar i all ära men det är inte utan att det är tomt hemma nu när Ulla är med Jessica i Strömsholm. Men hon kommer hem om några dagar som tur är.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar