söndag 16 augusti 2009

Kort summering av mycket...

En regnig dag och med molvärk i högeraxeln gör att det blir en innesittardag i huvudsak. Var dock iväg en sväng på klubben. Hade aviserat en "hinderfixardag" för att få till hindren innan Storsjöhoppet. Det blev inte mycket fixat eftersom det bara var Kristina och jag. Balansbommen är nu enligt reglerna vad gäller stegpinnar.

Det har varit mycket de senaste dagarna. Sent på onsdagskvällen hämtade vi hem Leira och Veiga från betet. Veiga hade fåt en knöl under ena örat och hade svårt att äta.
På torsdagsmorgonen for Ulla och Jessica iväg till ATG-kliniken.

På eftermiddagen var det begravning av Signe. Det var en tung dag men det var en bra ceremoni som gjorde att det kändes lite lättare. Kistan, blommorna, musiken och det prästen sa i sin predikan kändes så rätt.

Senare på eftermiddagen kom distriktsveterinären och såg till Veiga.
Vid halvtolv på kvällen åkte Ulla & Jessica ner till Strömsholm med Demantur och Veiga. Det var en massa strul för dem under helgen vilket Ulla säkert skriver om på sin blogg.

På fredag och lördag kraftsamlade jag på att riva utedasset som var vidbyggt till ligghallen. Det var rejält byggt men nu är det äntligen borta. Sågade även upp virket det var byggt av till ved. Det blev en hel del jag fick in i källaren innan regnet kom.

Trots allt är det skönt att vara ensam hemma ett par dagar. Hundarna, katterna och jag har det riktigt bra. Sängen var full i morse när jag vaknade. Alla tre katterna och båda hundarna låg och konkurerade om utrymmet med mig....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar