tisdag 17 december 2013

Teknikutveckling och snart är det jul.

Efter tävling i lördags och träning i söndags så är det bara att konstatera att jag utvecklats rejält som handler för "mina" hundar. Om det nu är möjligt så blir det bara roligare och roligare. Stort tack till Malin som tjatat på mig och lagt grunden samt till Nadine som fick det att till slut falla på plats.
Stina - hindersäker som vanligt men har nu på äldre dar fått upp en fart som hon inte visat av förut.
Griima - Snabb, säker och signalkänslig om husse bara gör rätt vilket jag börjat göra mer och mer.
Wynja - denna lilla odåga har fart och en vilja att göra. Hon är faktiskt den första av de tre som jag kunnat börja med som valp.
Stina var ju nästan året då jag fick upp ögonen för agility och Griima hade ju fått sin has krossad. Griima var cirka 8 månader då jag försiktigt kunde börja träna lite. Det tog ett tag med henne, en försiktig resa som givit utdelning. Det var ju inte ens säkert att jag kunde starta med henne överhuvudtaget. Har lärt mig mycket av dessa två som jag tar med mig till Wynjas träning/inlärning.

Hittade den här filmen som kan vara en liten hint om hur svårt det kan vara att lära om ibland. Jag tycker den är helt underbar och kan översättas till många olika situationer som vi människor ställs inför.

Det är knappt så jag tror på att det är julafton nästa tisdag... Den Bolltorpska banan står fortfarande ute och det tränas lite på den av och till. Löpträning med hundarna. Dock i mörker men i mildgrader. Ska jag vara helt ärlig så saknar jag varken snö eller kyla. Visserligen fick vi lite snö i förra veckan men det töade bort ganska omgående.

Julmaten är inhandlad, åtminstone huvuddelen av den och nu blir det till att ta hjälp av de håriga att fixa till julmaten. Om jag fixar köttbullar, skinka med mera så får de tre vise håren hålla rent på golvet. Skulle tro att de gör detta utan att klaga men en av förutsättningar är nog at jag åtminstone spiller lite på golvet. Om inte lär de väl gny av besvikelse.....

På söndag, 4:e advent, blir det julavslutning med Segersjö hundsällskap. Vi ska vara i ridhuset där vi tränar och det ryktas om en superrolig "dogtrial" som aktivitet för hundar och förare. Ska bli spännande att se och pröva.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar