onsdag 9 oktober 2013

FS, BFF, nytt jobb och mask i magen

Den gångna helgen var jag i Leksand på möte med SBK centrala valberedning på ett första möte. Valberedningen satt även med på delar av FS möte och resten av tiden satt vi och intervjuade de enskilda styrelsemedlemmarna.
Det var tre intensiva dagar som nyttjades maximalt med verksamhet även på kvällarna. För många av oss blev fredagskvällen lite av en happening. Intensivkurs i ukulele följdes av egen tillagning av kolbulle. I sanningens namn är det bara att konstatera att det här med ukulele, är inget för mig. Fullständigt omusikalisk och fem tummar mitt i handen så det här med ackord föll inte så där väldigt väl ut. Men det var roligt och det fanns faktiskt en hel del talang i styrelsen
En trevlig helg med en massa nya möten med nya människor. SBK ska vara glada över att de har fått en förbundsstyrelse som verkligen brinner för det de gör. Med lite smärre justeringar i ansvarsfördelning har de potential att uträtta storverk.
Innan helgen kom hösten på allvar till Närke och Bolltorp. Det gröna skiftade över till eldens olika nyanser. Även om värmen dröjer sig kvar på dagarna så märks det att hösten kommit för att stanna.
Jag fick också ett välkommet samtal från kommunen i Katrineholm där de erbjöd mig fast anställning som enhetschef inom kommun.
Utan tvekan tackade jag ja och i måndags skrevs anställningen på och i går började jag. Det finns väl ingen som är van att offentlig förvaltning jobbar snabbt men här gick det min själ undan. Har själv inte riktigt fattat vad som hänt ännu...

Om jag tittar i backspegeln kan jag konstatera följande:
* Bättre jobb. * Bättre chef. * Bättre lön. Det enda som jag saknar är personalgruppen på förra stället. Men precis som jag så har de nog också gått vidare.

I den Bolltorpska flocken utvecklas relationerna mer och mer. Wynja växer på fysiskt och mentalt. Hon fungerar jättebra tillsammans med de andra både hundar och katter. Dock har hon och Linus utvecklat en lite speciell relation.
Så fort de har möjlighet så busar de och far runt som jehun. När de väl blir trötta så söker de sig till varandra och kan verkligen koppla av i varandras sällskap precis som de kan dra igång varandra i lek och bus.
Wynja och Linus slutar inte att förneka sig. Lugnt kan sägas att de är BFF, "best friends forever".
Är de inte igång med att retas och busa med varandra så söker de upp varandras sällskap för att bara slappa och mysa. Jag har aldrig förr upplevt att hund och katt kan vara så kamratliga och toleranta gentemot varandra. Så i Bolltorp har uttrycket "som hund och katt" fått en helt ny innebörd.....

Griima har varit dålig och spytt "galla" under dagen. Likaså har hon under några dagar varit lite trött och klängig. Det är samma symptom som katterna brukar visa då de är i behov av att avmaskas. Griima, den lilla gottegrisen, har en liten förkärlek till att gå och plocka lite i kattlådan vilket inte är så uppskattat av husse och matte. Så förmodligen har hon plockat i sig efter katterna ute och fått några maskar i magen. Nu är hon avmaskad så får vi ge det någon dag och se om hon blir bättre.
Skulle det inte bli någon förändring så blir det veterinärkontakt på fredag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar