måndag 26 augusti 2013

DM - Inga lysande resultat men jag är grymt nöjd med våra lopp och hundarnas prestationer


Efter att ha genomfört 2013 års DM kunde jag konstatera ett par saker:
* Kumla BK hade fixat till ett utomordentligt bra arrangemang.
* Min handling har utvecklats till det bättre, mer "offensiv". Tävlingen var perfekt att våga pröva nytt utan att fega. "Hellre en snabb diskning än en tveksam vägran".
* Inga resultat för egen del men väldigt nöjd med loppen. Med Griima blev det disk i båda då jag stressade mig själv och var otydlig i handlingen. Med Stina blev det tio fel i agilityloppet och nollat i hoppklass.
* Stina överraskade rejält med fart och hindersäkerhet trots sin höga ålder. Var så jag började fundera på en comeback för henne trots att jag lovat henne pension från officiella tävlingar....

Med fart och glädje for vi fram på de roliga och utmanande banorna. Vi hade vansinnigt kul under vår tid på banorna. Alla loppen blev filmade och de ligger här för påseende för den nyfikne och intresserade.

Det var med en go känsla i magen jag och hundarna lämnade Kumla BK och DM 2013. Känslan blev bara bättre då jag tittat på filmerna och analyserat hur  och varför det gått som det gått. Yes, där sitter det. Träningen för Malin har givit resultat och jag vågar tillämpa den nya kunskapen på tävling och inte bara på träning. Lite mer tävlingar så kommer nog saker att falla på plats än bättre...

Kumla vann lagtävlingen tätt följd av Örebro. Diffen var bara ett ynka poäng. Individuellt så gick DM guld i small och large till Örebro och i medium så knep ett ekipage från Lindesberg det.

Nu laddar jag och hundarna för KM den 6/9.Ännu en tävling där vi ska släppa på bromsen och ge allt. Våga satsa allt på ett kort och samtidigt ha så roligt det bara går. Resultat - ja om husse lyckas hålla ihop.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar