söndag 6 februari 2011

Äntligen hemma!

Skönt att vara hemma och inte behöva åka upp till Östersund igen. Mitt på dan idag så fick jag en liten orosklump i magen men den försvann snabbt då jag kom på att jag inte behövde åka upp igen. Gjorde ju min sista dag på kliniken i torsdags.
I fredags ringde min nya arbetsgivare och vi bestämde när jag skulle komma på måndag. Min första dag på nya jobbet och jag får börja med "sovmorgon". Inte illa men det är nog inget jag får ta som vana.
Helgen har flutit på i lugn harmoni. Jag har bara njutit av att vara hemma. I fredags var Ulla i göteborg hos Mia över dan och i lördags var hon med Monika på teater i Stockholm. Det var henne väl värt att få komma ifrån lite och få egen tid. Det var i och för sig skönt att vara själv hemma och få "bo in sig lite".
Jag och hundarna hade en trevlig helg med solsken både lördag och söndag. Bilden togs tidigare idag i en av sommarhagarna. Som synes så är det nästan helt fritt från snö här nu. Hoppas att det inte blir något bakslag med ytterligare snöfall här nere. Vore inte speciellt välkommet nu när jag fått smak på våren.

Efter 30 år i förskingringen så känns det som att komma hem. Även om varken jag eller Ulla är härifrån så är naturen och miljön väldigt lik den som jag växte upp i. Mycket lövskog blandat med odlade fält och åar. Helt andra vyer än de man levt i de senaste 30 åren.För att inte nämna alla ljud som hörs av olika fåglar som inte finns norröver.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar