måndag 7 februari 2011

1:a dan på nya jobbet avklarad.

Jag börjar med gårdagen. Efter att ha hämtat Ulla vid stationen i Vingåker så var vi på "Vingåkers outlet". Det blev ett par skor var men det var mycket som drog till bra priser. Blir garanterat fler besök i Vingåker.
Efter endast en dag på nya jobbet så känns det spontant bra. Verkar vara bra stöd runt cheferna och en fungerande ledningsgrupp där enhetscheferna stöttar varandra. Dessutom har kommunen ett "chefsutvecklingsprogram" som omfattar mixade grupper från olika verksamheter och chefsnivåer. Grupperna träffas samlar 2 gånger per år och de små grupperna träffas några gånger däremellan.

Tidigare har jag varit med om att halvera, stänga, förstärka och förändra verksamheter. Nya erfarenheter väntar då en verksamhet jag har hand om ska byta personal. Då menar jag inte bara enstaka utan hela personalgruppen om 13 personal skall bytas ut. Personalen blev meddelad om detta i förra veckan så jag har nog lite att stå i fram till semestern då det skall vara klart.

I morgon fortsätter inskolningen. Den jag ska vikariera för går på sin ledighet den 1.mars och fram tills dess så har jag en rotetvåa som guidar. Områdeschefen har planerat in mig på några utbildningar. Några stödsystem har jag jobbat med tidigare medans andra är nya. Bara att ligga i och jobba.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar