fredag 10 september 2010

Hemma igen efter 2 nätter på tåg!

I onsdags kväll hoppade jag på tåget ner till Örebro. Jag hade tid för en anställningsinterju på torsdagen klockan 13.00. Förbindelserna mellan Östersund och Örebro är inte de bästa, så det blev nattåg både dit och hem. Självfallet blev det då en hel del tid över. Passade på att strosa runt i Örebro både före och efter intervjun. Frukost intog på Clarion hotell. Inget går ju upp mot en riktig hotellfrukost med extra mycket allt och sedan en rejäl kopp kaffe feteråt. Detta var en av de få gånger som jag inte hade en tid att passa så frukosten fick dra ut på tiden.

Upptäckte Örebro som en trevlig och vacker stad. Staden är mer utbredd än byggd på höjden och det är mycket grönt, parker och torg att vandra emellan.

Örebro slott ligger mitt i centrum som en naturlig fyr och vägvisare omgiven av vallgravar som det förmodligen finns fisk i. Jag såg ett antal som stod och fiskade runtom där.

Upplevde intervjun som lyckad för min del. Åtminstone så kändes det bra både under tiden och efteråt. Verkar vara en bra arbetsplats med bra medarbetare och ett bra ledarskap. Efter att ha fått verksamheten presenterad lite mer för mig så blev tjänsten än mer intressant (verksamhetschef för syncentralen). Det finns mycket att gå in på om jobbet som sådant men jag lämnar det därhän så länge.

Hemresan gick bra. Sov bättre på än på nerresan trots att värmen i kupen inte gick att stänga av. På morgonkulan var det bara att fotvandra från station till jobbet och börja på en ny arbetsdag. Himla tur att det är fredag i dag. En hel helg att se fram emot.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar