torsdag 13 maj 2010

Hemma i Jämtland igen.

Det var skönt att komma hem igår. Skönt och behagligt väder. I morse var det dock inte så himla roligt väder. Mark och träd var täckta av blötsnö och det kom stora blöta flingor uppifrån. Ett härligt välkomnande jag fick av jämtland. På lördag ska det tydligen bli både sol och varmare men fram tills dess - regn. Huvva!

På vägen hemöver igår så lossnade avgasröret helt från den bakre burken vilket gjorde att det lät som om jag åkte omkring i en trimmad rallybil. Det lät som satan rent ut sagt. Det var knappt så att Stina ville hoppa in igen efter rastningarna.Jag stannade till på gården där Jessica gör praktik. Det bjöds på en rejäl fika, tack Doris, och jag filmade Jessica då hon red på Gandur. På gården har de ett rymningsbenäget sto med föl som självklart passade på att sticka när jag var där. För Jessica var det inga problem att fånga in rymmarna och återbörds dem till rätt hage.
I hönshuset hade de höns och dessa var naturligtvis av en isländsk ras. Ganska fräna var de också. Jag fick med mig en kartong med ägg som skall avnjutas i helgen. När jag kom hem så möttes jag av Ulla och en överlycklig Griima som riktigt kröp för Stina. Käkade lite sen middag som Ulla gjort. Satt gott med chili con carne efter en dag i bil. Lastade ur "mammas lilla blå". Ulla och jag hjälptes åt att natta hästarna innan det var dags att krypa till kojs i en säng full av djur. Riktigt trevligt att träffa syster och bror men det är alltid gott att vara hemma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar