måndag 1 mars 2010

Snöröjning och bilreparation.

I går var det dags att röja snö. Började på gården och runt stallet. Det var fasliga mängder som skulle flyttas. Tog väl en timme eller så. Sedan var det dags att ge sig på ridplan. Det var mycket. Vet ni hur mycket snö som kan landa på en ridplan. Det tog mig över 2½ timma att röja plan så det blev en senare kväll än jag tänkt mig.

Ulla hade under dagen varit ute i det fina vädret och gått en långpromenad med hundarna. De var ute i 2 timmar så det var 2 nöjda hundar som mötte mig i dörren då jag kom hem från jobbet.
Efter jobbet var det dags att gå ner med skyffel till ridplan och gräva fram konerna och bommarna som jag tömde snö över igår. Tur jag visste var jag skulle gräva så det tog bara en kvart att ta fram dom. Ulla skulle ha lektion under kvällen och behövde dom. Att jag inte tänkte längre när jag satt i baklastaren i går kväll......

Bytte batteri på Berlingon och peppar, peppar. Det verkar som om det bara var det felet. Får se i morgon. Tur att vi känner Leif som kan det här med bilar. Han mätte upp batteriet i lördags och det gamla batteriet hade 3 celler som lagt ner sin verksamhet så det var inte att undra på att bilen inte fungerade som den skulle.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar