lördag 7 november 2009

Bråda dagar.

Griima fick en bra torsdagsträning. Vi körde lite hopphinder kombinationer för att få drag framåt. Lite grund för att hon ska söka sig framåt och inte vänta in mig. Lade ner en hel del tid på att få henne att gå upp på balansbommen. I somras sprang hon upp på gungbrädan själv och blev skrämd då den slog över. Efter ett tag gick hon över som om hon inte gjort annat. Dock lite osäker än men det är på G. Nästa torsdag är det Stinas tur igen. Anna-Karin - tack för ett bra upplägg på träningen.Igår var det full drag på gården. Förberedde så mycket som möjligt inför flytten av vattenhon. Kabel, slang och kopplingar.
Idag upptäckte jag att jag hade missat en viktig del. Slangdragningen gick alldeles förträffligt. Upptäckte dock att slangdimensionen på den nya slangen var grövre. Det hade jag missat att kolla. Snabbt iväg till Jula och fixa 2 övergångskopplingar. Tur, tur de hade både öppet och de dimensioner jag behövde. Hem igen och skruva ihop allt. Kopplade även in en slang under för att underlätta vid tömning av vattenhon.
När allt var klart och jag satte på vattnet gick jag ut för att kolla så allt fungerade som det skulle. Satan, det läckte vid karet. Stod och funderade medans hästarna stod och drack. Nivån i karet höjdes inte det minsta. Då kom jag på vad som var felet. Snabbt som ögat in i sadelkammaren och hämtade bottenproppen och satte i den i hon. Vips så fungerade allt. Gjorde iordning värmekabeln så att det bara är att ansluta en kabel till elen imorgon. På bilden ser ni hur det blev. Själv är jag riktigt nöjd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar