fredag 25 september 2009

WOOOPS! She did it again...

Ja, vem har nu gjort vad igen? Det är Stina den lilla rackaren som ånyo har hittat någon mumsigt luktande sörja att gnida in i sin päls. När jag kom hem från jobbet så talar Ulla om att "din" hund luktar illa igen. Hur kul var inte det på en skala. Ulla hade i allafall helt rätt; Stina luktade långt ifrån lavendel. Då var det dags för en första schamponering. Sen stack Ulla och jag till stan och köpte spån på granngården(affären-inte grannfastigheten)och sedan en sväng till Maxi för att handla lite mat. Fredagsmys inte att förglömma.
När vi kom hem igen så var det dags för en andra schamponering eftersom Stina fortfarande luktade skunk eller något annat liknande stinkdjur. Hon är himla duktig att stå still i hon när jag håller på att tvätta och spola henne. Hon står blixtstill. Däremot ruskar hon sig så fort hon kommer ner på golvet och är jag inte tillräckligt snabb med att slänga en handduk över henne, så är både jag och rummet dyngsurt. Jag undrar jag vad det är hon rullar sig i och vart det där illaluktande finns........
"Ullas hund" Griima luktade naturligtvis fortfarande gott, hela kvällen. Titta bara vad de myser. Själv fick jag hålla till godo med en blöthund. Men hon är ju "min" Stina så det gör inget.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar