måndag 12 januari 2015

Slut jul, på väg mot ett helt oskrivet och nytt 2015.

Nytt år. 2014 läggs till handlingarna och 2015 tar vid. Det nyanlända året ser redan nu ut att bjuda på en hel del roliga begivenheter och utmaningar. Det roligaste var den julklapp som jag fick av min dotter. Återkommer om vad det var längre fram.. Sedan blir det en hel del fokus på hundaktiviteter med inriktning på Wynja. Både vad gäller utställningar och agility. Förhoppningsvis får vi till det med viltspårarbetet framöver också.
 Promenad på fältrittbanan i strålande sol och någon minusgrad. Flocken släppte loss ordentligt på några av fältritthindren. Det var inte utan att jag började titta efter räven för de betedde sig nästan som om det var hubertusjakt på gång.
Efter att ha fått rasa ut en stund var de mer än mottagliga att sätta sig tillrätta för en liten flockfotografering med Hjälmaren i bakgrunden.
Det blev fantastiskt vackert sedan de rensat strandlinjen och öppnat upp ner mot sjön från fältrittbanan. Blir helt andra vyer nu. Öppnare och än mer storslaget. Inte utan att jag mår gott av att bara vara ute och promenera i omgivningarna häromkring.

Har kollat in tävlingskalendern och bestämt mig för att låta Griima gå kvar i klass 2 ett tag till. Under tiden fokuserar  jag på att få till lite rutin och resultat på Wynja i klass 1. Nytt beslut tas under sommaren beroende på hur det går med Wynja i klass 1. Är få tävlingar med klass 1 och 3. Oftast är det ju 1-2 eller 2-3 om det inte är alla klasser. Kanske ska vi kolla upp möjligheten för Wynja att hoppa med i ett mediumlag som extra tävlingsmöjlighet då det går en del såna tävlingar i närområdet under 2015.
Tillverkning av det populära utställningskopplet fortgår. Jag gör både med fast halsbredd som justeras med en flyttbar knop samt ett av retrievermodell. De görs i ett antal olika färger och kostar 100 kronor plus 10 kr i ev frakt.
Efter vad jag sett av vad som finns ute på utställningar så håller jag både bättre pris och betydligt bättre kvalitet.
 
Under den gångna helgen har vi syskon haft ett kvalitetsmöte där vi fikat, relaxat och ätit gott. En supertrevlig dag som började i Jönköping hos syster och avslutades i Eksjö hos bror. Bilresan till och från var väl ingen hit med tanke på Egon, men det var värt varenda reseminut.
Stor energiboost av att träffa världens bästa syskon även om det bara var över dag/kväll. Mycket minnen och erfarenheter delades. Om ni är i Jönköping och ska gå ut och äta så rekommenderar jag restaurangen "Åtta glas". Trevlig miljö, glad och trevlig personal, bra service, supergod mat och rejäla portioner. Ingen fransk uppläggning där inte.
 
Vintern verkar komma och gå på daglig basis det här året....


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar