fredag 9 mars 2012

Våren har kommit!

I dag har jag sett våren. Gick förbi en rabatt när jag rastade hundarna och jag var tvungen att stanna till, gå ner på huk och känna med fingrarna. Jo det stämde, de var verkliga. Ett bestånd med krokusar. Hundarna trodde nog jag på något mänskligt sätt markerade revir för de blev klart störda av mitt beteende.

Det är nu ett tag sedan som vi lämnade Jämtland och flyttade söderut. Jag trivs oförskämt bra och längtar inte alls tillbaka. Vissa saker saknar jag dock och det är några av de goda kamraterna som bor kvar och min alldeles egna "laddningsplats", timmerkojan. Detta till trots så har jag nog hittat en ny "laddningsplats" och det på den egna marken. Nya bra vänner har jag också fått även om dessa inte kan ersätta de gamla.
Våren har kommit och i morgon åker nog resten av hemmabanans hinder ut så att det ser ut som på bilden nedan. Kan man ha det bättre förspänt att ha en nästan komplett bana hemma. Bara att kunna gå ut och köra några minuters kvalitetsträning då andan faller på. Lite fix ska dock göras på underlaget. En del ojämnheter skall planas ut. Ett arbete som påbörjades förra våren men efter denna gång så håller underlaget hög klass.
Efter att ha jobbat på nya jobbet ett år så överväger jag att sätta den här bilden på startsidan för några medarbetare på några av jobbdatorerna. Om de nu lyckas med inloggningen så blir ju budskapet förhoppningsvis tydligt......


Den här bilden ger en helt ny dimension om uttrycket "stenfull"....

Den här bilden skickade min dotter till mig via MMS för ett tag sedan. För mig är det nog den starkaste bild jag sett på vilken betydelse och starka band som vi har till våra fyrbenta vänner.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar