fredag 26 november 2010

Det gör ont, det gör ont......

I går tillbringades stor del av dagen i smärtans tecken. Axelns smärta gick inte längre att hålla stången med voltaren gel och ipren. Det blev ett besök på akuten. Inga problem att komma dit då jag berättade att min hälsocentral fanns utanför Örebro. Det blev läkarkoll och röntgen. Många bilder tog dom, blev nog 10 stycken innan de var nöjda. Resultat - inga skelettskador men däremot rejäla mjukdelsskador på muskler och nerver. Fick trampolinpiller (tramadol) och voltaren. Skojpillren hade dom på sjukhusapoteket men inte voltaren. Tog två trampolinare men inte fasen hjälpte det mot värken. Satt på ledningsmötet på eftermiddagen torr i munnen, förmodligen med ett idiotiskt leende på läpparna men hade fortfarande ont. Efter mötet stack jag iväg till stadens apotek och hämtade ut voltaren och alvedonsubstitut. Rejäl första dosering och döm om min förvåning - smärtan lindrades.
Trampolinpiller i all ära men de funkar inte för mig. Slöseri med pengar, tur de inte var så dyra.Efter en natt på tåg, sovkupé visserligen, så är det rejält ont igen. Sitter just nu och laddar med hotellfrukost på Clarion hotell i Örebro. Om en timme så är det jobbintervju på kommunen här. Har sökt ett vikariat som chef för socialpsykiatrin i Örebro. Trots värk så ser jag fram emot intervjun. Känns otroligt att åtminstone få komma på intervjuer på de tjänster jag sökt. Sedan får jag väl se hur långt det bär.
Efter intervjun blir jag hämtad av bästa hustrun. Ja, hon är också den enda. Sedan blir det en go helg hemma i Segersjö vilket är riktigt efterlängtat.
Mycket skrivet om smärta men jag är trots allt man och när jag har ont så har jag j-vligt ont. "Ondare än alla andra tillsammans och det är väldigt synd om mig" tycker jag själv. LÄRDOMAR - Se för fan till att förankra stegen ordentligt innan du klättrar upp igen, idiot!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar