söndag 31 oktober 2010

Ännu en helg tillända.

så har denna helgen också nått slutpunkten. I morgon blir det bil tillbaka till Östersund. Helgen har varit riktigt givande och konstruktiv. Den inleddes på fredagen med att jag fick återuppleva delar av mitt förra yrke. Efter en "incident" på jobbet när jag satt i bilen på väg till Örebro var det stridsledning av den högre skolan medelst mobil. Resan tog längre tid än beräknat men jag uppfattade att tiden gick fort då jag hade fullt upp med alla kontakter.

Väl hemma så var det dags för besök på IKEA. Där inhandlades diverse som under helgen blivit ihopmonterat och uppsatt. Och "nej", det blev inga delar över utöver de som inte skulle monteras.

På efter middagen var Ulla. jag och hundarna ute på en liten promenad, så nu kan ni se hur det ser ut på nya gården.
Stina och Griima vid infarten till vår ny gård. De båda damerna har anpassat sig riktigt bra och är fortfarande bekymrade över vildsvinens läten på kvällarna. Pepar, peppar ingen grisjakt än. Hoppas vi slipper också...
Översiktsbild på boningshus, uthus och stall med ridplan i förgrunden.Vi är grannar med ett naturreservat där bland annat den sällsynta guldbaggen huserar. Här sitter Ulla i tingsringen som är ett par hundra meter från vår gård och precis bredvid vårt pumphus och vattenbrunn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar