lördag 14 augusti 2010

Mycket har hänt och mycket är på G.


Nu har bilderna från Fäviken kommit. Tack till Emma på Åre hundrehab som tog dem. Stina tycker som vanligt att det är vansinnigt kul med agility.
Här ser det ut som om hon hoppar ut i världen via däcket och i slalomet påminner hon lite om Toker då han och Prosit dansar med Snövit på julaftonens Disneyprogram.

Vi har varit, ja egentligen är det Ulla som varit hamstervakt åt "Sötis" under tiden som ägarfamiljen var i Bulgarien. Jessica blev riktigt förtjust i den lilla gnagaren. Själv trodde jag vi flera tillfällen att vattenkokaren var på då han motionerade i sitt hjul. Det är ju inte de ljud som jag normalt hör ute i köket, roterande hamsterhjul - alltså. Jag trodde att någon hade flyttat vattenkokaren till hörnskåpet. Men "Sötis" bur var placerad uppe på skåpet för att vara på behörigt avstånd från våra duktiga jaktkatter.Ulla och jag var ute och cykelrastade hundarna en kväll. Jag såg att det var något som rörde sig på marken. Snabbt fångade jag det lilla hoppande djuret och lade det i handen på Ulla. Hon älskar ju alla små djur, så även denna lilla groda. Dock så pussade hon inte på den vilket jag var tacksam för...Senare på kvällen så låg det två stycken tjejer och myste tillsammans i sängen. De tycker verkligen om varandra, Millan och Stina.

Förberedelser inför vintern görs. I helgen töms ligghallen och skithögen. Tack och lov att jag får låna traktor av grannen. Men skåpan behöver ändå handfyllas eftersom jag inte kommer in med traktorn. Fint värre blir det, både inför vinter och flytt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar