onsdag 19 maj 2010

Stina is still the best of best!

Onsdag och halva arbetsveckan har gått. Skönt. Kvällen avslutades med en dusch men innan det så var det ganska fullt upp att göra. Flexade ut från jobbet vid fyra för att åka hem och stoppa hö i säckar. Fixade ris och kassler. Ulla kom in och gjorde en kanonsås med tokade trattkantareller. Det var verkligen pricken över iét. Sedan bar det av till klubben för styrelsemöte vilket gick bra. Innan så tränade jag och Stina på klubbens bana. Blött och plaskigt så det stod härligt till men vilka repor vi tog på banan. Stina var som en furie i slalomet. Hoppade som en besatt när vi körde runt i en box. Ställde upp 6 hopphinder i staket och körde inkallning över hindren och styrde med handtecken. Hon gick klockrent. "So for me Stina is still the best of the best". Jag var fullpumpad med positiv energi när jag lämnade banan. Skulle tro att Stina också var det för hon gick med stolta steg och högburet huvud tillbaka till bilen och hon rullade ihop sig i sin korg och njöt då vi kom hem.Stina på en av de vackraste platser jag vet. En liten dal med en å och fullt med vitsippor på våren. Dalen ligger i Bankeryd, bara en liten bit från där min syster bor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar