lördag 19 december 2009

Ledigheten är äntligen här - det drar mot jul.

Det har gått några dagar sedan jag skrev sist. Naturligtvis har det också hänt en del. Onsdagen rullade på som vanligt och sedan på natten kom Ulla och Jessica hem. Det blev ett fasligt liv på både Griima och Stina. e gnydde och småylade av pur glädje och lycka. Flocken samlad igen.
Torsdagens eftermiddag tillbringade jag med en av klinikens slutenvårdsavdelningar. Jag hade utbildning med dom och under rasten så visade jag filmen från Fäviken. Här kan ni se den.Att titta på den var en bra summering av årets agility, träning som tävlingar och uppvisningar.

På torsdagskvällen var det träning igen. Griimas tur. Det var 25 minus ute så det kändes riktigt varmt i ridhuset med sina 15 minusgrader. Vi var bara fem entusiaster som var där så det var ganska intensivt innan vi avbröt efter en och en halv timma. Griima skötte sig riktigt bra. Jag har en del jag måste tänka på eftersom hon är så "ny". Jag har alldeles för lätt att falla in i hur jag handlar Stina och det passar inte alls Griima så himla bra. Både hon och jag behöver mer grundträning tillsammans för att hitta varandra ordentligt.

Fredag. Sista arbetsdagen innan jul. Det var inte utan att det kändes riktig gott att fara hemåt. På kvällen började förkylningen visa sig. Visst är det typiskt att man håller sig frisk tills dess att ledigheten kommer.

Lördagen gick i lugnets tecken. Fixade dock vattnet i stallet som frös i går eftermiddag. Lade en värmekabel både utanpå slangen och en inuti. Så nu vore det väl sjutton om vattnet skulle frysa där igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar