fredag 17 juli 2009

Träningen fortsätter

Igår var jag med Stina och tränade på klubbens bana. Jag körde en bana som redan var uppbyggd. Stina var som en furie i första körningen, snabb som ögat och supermotiverad. Hon kastade sig in i slalomen och for fram som den värsta Stenmark för att med full karriär dra vidare mot nästa hinder.
Körde ett par svängar till och det gick bara fortare och fortare, dessutom hindersäker. Tänk om jag kunde få henne att gå så på DM också?!

När jag kom hem efter att tränat Stina var jag motiverad värre att fortsätta med Griima. Körde lite på banan hemma. Fortsatte med hinder i fyrkant med ett däck utanför och sedan platta tunneln. Gick riktigt bra. Griima följer med i styrningarna riktigt bra. Växlade lite med slalomet där jag har börjat med "allé" precis som med Stina. Går faktiskt framåt men det är fortfarande lite svårt att få henne fokuserad där. Hon vet nog inte riktigt vad jag är ute efter ännu. Tålamod, tålamod så kommer det att släppa med tiden.

Ikväll var jag och Ulla på Marité och åt biosupé. Bion var vi på i onsdag, Harry Potter och halvblodsprinsen. Vi tackar Krakki med husse Daniel för den fina presenten vi fick sedan vi varit hundvakt åt Krakki. Maten var superb, desserten likaså. Kanonbra service och trevligt sällskap.

På hemvägen stannade vi till och lät hundarna simma lite. Det gick lite vågor men de två vildarna kastade sig oförfärat ut i vågorna för att hämta in de utkastade apporterna. Både Griima och Stina nästan surfade in med hjälp av vågorna. Tuffa små krabater vi har.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar